учитель музичного мистецтва

 

Вправи для розвитку вокально-інтонаційних навичок, що впливають

на розвиток пісенної творчості

5 етапів вправ (від простого — до складнішого)

До першого етапу вправ можна віднести вправи для розвитку звуковисотного слуху, вокального інтонування:

         -   розрізнення високих і низьких звуків;

         -   розрізнення напряму руху мелодії вгору-вниз;

         -   розрізнення, хто правильно й неправильно співає.

         -   «глісандо» на голосних, закритим ротом;

         -   спів на одному звукові;

         -   виконання дихальних вправ: чергування швидкого глибокого вдиху і повільного видиху;

         -   спів малої терції вниз («ку-ку») в різних тональностях (після показу педагога);

         -   спів звукоряду з п'яти нот в низхідному русі, транспонуючи його;

         -   спів малої терції вниз (діти кличуть: «Коля»), потім малої терції і квінти вниз — мажорний тризвук (відповідає один з дітей: «Я 

             йду»);

        -   спів за допомогою ручних знаків;

        -   спів народних поспівок та уривків з них.

До другого етапу вправ належать вправи на закріплення вокально-іннтонаційної координації:

        -   продовження роботи над попередніми вправами;

        -   спів звукоряду на одному диханні «легато»;

        -   спів звукоряду «нон легато»;

        -   спів пісень, які вивчаються на звуки «йо», «ю».

До третього етапу вправ належать такі:

        -   уміння «настроюватися» за заданим звуком;

        -   спів по нотах;

        -   опрацювання навичок швидкого читання нот (без ритму і інтонування);

        -   швидке, але чітке промовляння звуків звукоряда від любого звуку вгору і вниз.

        -   спів вправи по схемі доререредо ре від різних звуків вгору та за схемою

        -   ля – соль – соль – соль – ля – соль) вниз;

        -   спів мелодії без супроводу, проплескати її ритмічний малюнок.

До четвертого етапу вправ належать вправи на формування і розвиток «ладового відчуття»:

        -   спів звукоряду у різних тональностях;

        -   спів стійких і нестійких звуків у різних тональностях.

П'ятий этапвправи на розвиток чистоти інтонування:

        -   спів мелодії «a capella» в помірному темпі.

Пошук

© 2016 Усі права захищені.