Фонопедичні вправи
«У кого що в середині»
У кульбабок білих – вилітала (учні легко здувають уявний пух з долоні).
У мотоцикла – ричалка (учні супроводжують вимову звукозображальним
елементом «трр - трр»круговими рухами кулачків.)
У годинника – спішила (учні активно і чітко вимовляють склади «тік - так»
І виконують коливання з боку в бік, як маятник
годинника).
У дівчат – смішинка (вимовляють «ха» й «хі» у фальцетному регістрі).
У мишки – пищалка (вимовляють тоненько й швидко «пі – пі - пі»).
У коника – іржала (зображується іржання коника).
У вітру – здувала (двічі довго видихається повітря).
У каблучків – стукалка (легко й рухливо цокають язиком).
У носа – сопілка (тихенько шмигають носом).
У їжака – пихтіла (пошепки й неголосно вимовляється «пих»).
У телефоні – дзвонилка (зображують довге «тру – у - у» міжміський зв'язок,
і міський – «тру, тру, тру».)
А у сонця – світилка (кожна дитина співає будь – який
«Біля моря»
(діти стоять, ноги на ширині плеч, руки вільно)
До берега біжить хвиля (діти піднімають руки до грудей, вимовляють «ш-ш-ш-…» довго вдихаючи повітря, руки випрямляють вперед, імітуючи хвилі ).
Піднімається хвиля (діти піднімають руки вгору «велика хвиля», вимовляють звук - «у-у у..»).
Падає хвиля на берег (діти виконують нахил вперед, імітують хвилю, яка падає на берег, вимовляють «у-ух!», перший склад низьким голосом, а другий - високим).
Учитель пропонує дітям стати в коло.