учитель музичного мистецтва

Програма для учнів 1-4 класів

Опис ключових змін
в оновлених програмах початкової школи

Внесені вчителями, батьками та науковцями під час відкритого обговорення на платформі EdEra, затверджені рішенням Колегії МОН
від 4 серпня 2016 р., оприлюднені на сайті МОН 11 серпня 2016 р.

Музичне мистецтво. 1-4 класи

https://musicmon14-new.ed-era.com/opus_zmyn.html

З метою розвантаження навчальних програм з музичного мистецтва 1-4 класів загальноосвітніх шкіл, нами були вилучені

Теми, що вилучені

Музика. Теми, що вилучені -1 клас

Тема 1. Про що розповідає музика

Основний матеріал для сприймання

Д.Кабалевський. «Кавалерійська».

Додатковий матеріал для сприймання

Б.Фільц. «Забута лялька»; Г.Сасько. «Джерельце», «Синички».

Варіативний матеріал для сприймання

В.Косенко. «Дощик»;
Р.Шуман «Дід Мороз».

Основний матеріал для виконання

Д.Кабалевський. «Перший клас»;
Б.Фільц. «Облітав журавель» (одноголосно); А.Філіпенко. «На місточку»;
В. Косенко «Дощик».

Тема 2. Музика навколо нас

Варіативний матеріал для сприймання

Д.Кабалевський. «Сурма і барабан».

Музика. Теми, що вилучені - 2 клас

Тема 1. Типи музики

Термін

симфонічний оркестр

Основний матеріал для сприймання

М.Блантер. «Футбольний марш»;
П.Чайковський. «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро».

Основний матеріал для виконання

В.Д.Кабалевський. «Пісня про школу».

Додатковий матеріал для виконання

«Три матусі».

Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці

Варіативний матеріал для сприймання

Д.Кабалевський. «Три подружки», «Клоуни»; С.Майкапар. «Роздуми»; П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька»;
С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і вовк».

Варіативний матеріал для виконання

В.Шаїнський. «Гра»;
Б.Савельєв. «Якщо добрий ти»; А.Філіпенко. «Кришталева зимонька».

Матеріал для музикування та виконання в русі

«Біла квочка»,
«Веселі гуси»;
М. Ведмедеря. «Танцювали зайчики».

Тема 3. Основні музичні жанри

Підтема

Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу.

Термін

симфонія

Підтема

Народна пісня у творах композиторів-класиків;
фрагмент із балету «Лебедине озеро».

Матеріал для сприймання

П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
невідомий автор першої половини ХІХ ст. «Симфонія» (козачок);
М.Коваль. Сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят»;
Четверта симфонія (фінал);
П.Чайковський. «Вальс квітів», «Іспанський танець»;
Ж.Бізе. Увертюра, хор хлопчиків із опери «Кармен».

Основний матеріал для виконання

К.М’ясков. «Зимонька»;
«А ми просо сіяли»; О.Янушкевич;
М. Лисенко. «Пісня Лисички», «Пісня Кози», хор «Ходім, братці, воювати» з опери «Коза-дереза».

Варіативний матеріал для виконання

Р.Паулс. «Алфавіт»;
Українська народна пісня «Журавель».

Тема 4. Мова музики

Додатковий матеріал для сприймання

Д.Кабалевський. «Монтер»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму «Веселі хлоп’ята».

Варіативний матеріал для сприймання

С.Майкапар. «Музична шкатулочка», «Луна в горах»;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка».

Додаткові твори для виконання

О.Пахмутова. «Добра казка»; Г.Сорокопуд. «Свято Перемоги».

Музика. Теми, що вилучені - 3 клас

Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість

Основний матеріал для сприймання

Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок).

Додатковий матеріал для виконанняя

А.Островський. «Хай завжди буде сонце».

Матеріал для музикування та виконання в русі

«Ляльки танцюють».

Тема 2. Інтонація

Підтема

Зображальні та виражальні інтонації. Поєднання зображальних і виражальних інтонацій. Мелодія як інтонаційно-смислова побудова.
Інтонаційна виразність виконання музики. Роль інтонації в пісні-грі.
Виражальна інтонація, зображальна інтонація.

Основний матеріал для виконання

Д. Кабалевський. «Хто чергові?».

Тема 3. Розвиток музики

 

С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк»;
Д.Кабалевський. «Три варіанти маршу».

Тема 4. Музична форма

Основний матеріал для сприймання

О.Пахмутова. «Прохання»;
І.Дунаєвський. Увертюра до к/ф «Діти капітана Гранта».

Варіативний матеріал для сприймання

О.Александров «Священна війна»; В.Бєлий. «Орлятко»;
О.Пахмутова. «На вулиці Миру».

Матеріал для музикування та виконання в русі

«Бігла кізка топитися».

Музика. Теми, що вилучені - 4 клас

Тема 1. Музика мого народу

Основний матеріал для сприймання

М. Калачевський. «Українська симфонія» (І ч.);
Ж.Колодуб. «Троїсті музики»; Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія».

Додатковий матеріал для виконанняя

Л. Ревуцький. Друга симфонія (ІІ і ІІІ ч.).

Варіативний матеріал для сприймання

М.Калачевський «Українська симфонія» (ІІ ч.); Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал).

Тема 2. Музика єднає світ

Підтема

Спорідненість музики слов’янських народів. Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів.
Як основа музичного мистецтва слов’янських народів.
Спорідненість музики слов’янських народів.
Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень.
Спільні й відмінні риси в танцювальній музиці слов’янських народів.

Варіативний матеріал для виконання

Б.Савельєв. «Із чого складається світ?», «Справжній друг»;
Російська народна пісня «У полі береза стояла»;
С.Соснин. «Сонячні краплини»; Р.Паулс. «Золоте весілля»;
В.Шаїнський. «Чого вчать у школі»;
Російські народні пісні «Со вьюном я хожу», «Светит месяц»; білоруський народний танець «Бульба»; білоруська народна пісня «Савка і Гришка»; грузинський танець «Лезгінка»; узбецька народна пісня-танець «Мавригі»; українські народні пісні «Янчику-білоданчику», «Прийшла весна з квітами», «Ой весна, весна, та й весняночка».

 

Пошук

© 2016 Усі права захищені.