Програма для учнів 1-4 класів
Опис ключових змін
в оновлених програмах початкової школи
Внесені вчителями, батьками та науковцями під час відкритого обговорення на платформі EdEra, затверджені рішенням Колегії МОН
від 4 серпня 2016 р., оприлюднені на сайті МОН 11 серпня 2016 р.
Музичне мистецтво. 1-4 класи
https://musicmon14-new.ed-era.com/opus_zmyn.html
З метою розвантаження навчальних програм з музичного мистецтва 1-4 класів загальноосвітніх шкіл, нами були вилучені
Теми, що вилучені
Музика. Теми, що вилучені -1 клас
Тема 1. Про що розповідає музика |
|
Основний матеріал для сприймання |
Д.Кабалевський. «Кавалерійська». |
Додатковий матеріал для сприймання |
Б.Фільц. «Забута лялька»; Г.Сасько. «Джерельце», «Синички». |
Варіативний матеріал для сприймання |
В.Косенко. «Дощик»; |
Основний матеріал для виконання |
Д.Кабалевський. «Перший клас»; |
Тема 2. Музика навколо нас |
|
Варіативний матеріал для сприймання |
Д.Кабалевський. «Сурма і барабан». |
Музика. Теми, що вилучені - 2 клас
Тема 1. Типи музики |
|
Термін |
симфонічний оркестр |
Основний матеріал для сприймання |
М.Блантер. «Футбольний марш»; |
Основний матеріал для виконання |
В.Д.Кабалевський. «Пісня про школу». |
Додатковий матеріал для виконання |
«Три матусі». |
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці |
|
Варіативний матеріал для сприймання |
Д.Кабалевський. «Три подружки», «Клоуни»; С.Майкапар. «Роздуми»; П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька»; |
Варіативний матеріал для виконання |
В.Шаїнський. «Гра»; |
Матеріал для музикування та виконання в русі |
«Біла квочка», |
Тема 3. Основні музичні жанри |
|
Підтема |
Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу. |
Термін |
симфонія |
Підтема |
Народна пісня у творах композиторів-класиків; |
Матеріал для сприймання |
П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент); |
Основний матеріал для виконання |
К.М’ясков. «Зимонька»; |
Варіативний матеріал для виконання |
Р.Паулс. «Алфавіт»; |
Тема 4. Мова музики |
|
Додатковий матеріал для сприймання |
Д.Кабалевський. «Монтер»; |
Варіативний матеріал для сприймання |
С.Майкапар. «Музична шкатулочка», «Луна в горах»; |
Додаткові твори для виконання |
О.Пахмутова. «Добра казка»; Г.Сорокопуд. «Свято Перемоги». |
Музика. Теми, що вилучені - 3 клас
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість |
|
Основний матеріал для сприймання |
Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок). |
Додатковий матеріал для виконанняя |
А.Островський. «Хай завжди буде сонце». |
Матеріал для музикування та виконання в русі |
«Ляльки танцюють». |
Тема 2. Інтонація |
|
Підтема |
Зображальні та виражальні інтонації. Поєднання зображальних і виражальних інтонацій. Мелодія як інтонаційно-смислова побудова. |
Основний матеріал для виконання |
Д. Кабалевський. «Хто чергові?». |
Тема 3. Розвиток музики |
|
|
С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк»; |
Тема 4. Музична форма |
|
Основний матеріал для сприймання |
О.Пахмутова. «Прохання»; |
Варіативний матеріал для сприймання |
О.Александров «Священна війна»; В.Бєлий. «Орлятко»; |
Матеріал для музикування та виконання в русі |
«Бігла кізка топитися». |
Музика. Теми, що вилучені - 4 клас
Тема 1. Музика мого народу |
|
Основний матеріал для сприймання |
М. Калачевський. «Українська симфонія» (І ч.); |
Додатковий матеріал для виконанняя |
Л. Ревуцький. Друга симфонія (ІІ і ІІІ ч.). |
Варіативний матеріал для сприймання |
М.Калачевський «Українська симфонія» (ІІ ч.); Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал). |
Тема 2. Музика єднає світ |
|
Підтема |
Спорідненість музики слов’янських народів. Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів. |
Варіативний матеріал для виконання |
Б.Савельєв. «Із чого складається світ?», «Справжній друг»; |